IMPLICAŢII ALE DEZVOLTĂRII DURABILE ĪN CEEA CE PRIVEŞTE COMUNICAREA CORPORATIVĂ
Autor (i): Roxana-Lucia MIHAI
JEL: M14.
Cuvinte cheie: comunicare corporativă, responsabilitate socială corporativă, dezvoltare durabilă, implicarea angajaților.
Abstract:
Strategia
dezvoltării durabile īmbină interesele diferitelor categorii de public (firme,
salariaţi, parteneri, clienţi) īn jurul unei axe comune, a cărei finalitate nu
se rezumă doar la obţinerea unui profit sau marjă. Abraham Maslow a demonstrat,
īn lucrările sale, că nevoile fundamentale ale oamenilor pot fi ierarhizate de
la cele elementare şi de bază, centrate īn jurul nevoilor fiziologice şi de
siguranţă, la acele nevoi mai puțin materiale, care pornesc relaţionarea īn
cadrul unui grup (apartenenţă, respect), pānă la īmplinirea personală (stima de
sine, realizarea personală). Raţionamentul piramidei descris de Maslow,
aplicată nevoilor unui individ, poate fi adaptat şi unei persoane juridice, cum
este o companie. Cele mai avansate companii merg mai departe şi caută mai mult
decāt obţinerea unui profit, punānd accent pe căutarea unui sens şi a unor
valori, īntr-un demers responsabil. Această īncercare de a transpune companiei
aspirațiile individuale ilustrează implicaţiile interne ale unui astfel de
demers: o mai mare responsabilitate socială. Proiectele de responsabilitate
socială corporativă au căpătat o tot mai mare amploare, cāştigāndu-şi credibilitatea de instrumente
generatoare de implicare a societăţii īn sens larg – angajaţi, clienţi,
colaboratori, public larg.