Realitatea ne arată adesea că tinerii sunt deconectați de la viața civică și politică, ceea ce duce la o deficiență importantă la nivelul educației și implicării participative. Lucrarea de față își propune să evidențieze o analiză empirică realizată în rândul studenților la specializările de afaceri și economie, pentru a reflecta nevoia educației în ceea ce privește participarea civică și nivelul cunoștințelor legate de conceptele de bază ale democrației participative. Studiul prezintă rezultatele unui chestionar cu 250 de respondenți, rugați să evalueze anumite declarații și să își exprime opinia (acord sau dezacord) cu privire la rolul democrației participative și implicarea lor în rezolvarea problemelor în societate. Rezultatele au arătat că majoritatea respondenților nu sunt familiarizați cu noțiunile specifice democrației participative. Concluzia principală a acestei investigații privind educația civică indică faptul că există un nivel scăzut de participare sau implicare activă a tinerilor în societatea românească. Pentru a rezolva această problemă, trebuie acordată o atenție deosebită adaptării și îmbunătățirii ofertei educaționale în ceea ce privește dezvoltarea competențelor civice și etice.