PROGRAMELE DE LOIALITATE: CUM SE MĂSOARĂ LOIALITATEA CLIENȚILOR?

 
Autor (i): Simona-Silvana MĂRGINEAN
 
JEL: M 31.
 
Cuvinte cheie: loialitate, tranzacție, păstrare, conținut, brand, consumator.
 
Abstract:
Programele de loialitate sunt menite să modifice modul în care clienții interacționează cu companiile în ceea ce privește valoarea de cumpărare, reținerea și repetarea cumpărării. Perspectiva monetară stă la baza fiecărui sistem de loialitate, desemnat pentru a măsura partea tranzacțională a loialității clientului. Cu toate acestea, scăderea serioasă a ratelor de reținere și angajamentul scăzut față de clienți, din cauza lipsei de relevanță și de valoare, împing marketingul de fidelitate de astăzi în anacronism. Abordarea noastră față de programele de fidelitate va analiza partea emoțională a loialității clienților, în mediul platformelor sociale de astăzi bazate pe Internet, care va genera o schimbare în paradigmă. Modelele de fidelitate ale clienților trebuie să se concentreze asupra valorilor și interacțiunii mărcii, asupra experiențelor semnificative ale mărcii care merită să fie partajate. Valorile de încredere ar trebui să se concentreze asupra creării și inspirării clienților mai valoroși, dispuși să împărtășească experiențele lor neîntrerupte cu ceilalți. Vom analiza impactul programelor de loialitate tranzacționate pe baza programelor de fidelizare, bazate pe așteptările clienților, pentru a identifica modele de loialitate semnificative care generează atașamente față de marcă în mediul economic de mâine. Accentul nostru se va pune pe asimilarea modelului de performanță a loialității într-o nouă paradigmă de fidelitate transparentă, bazată pe valorile mărcii, pe cunoașterea clienților, pe contribuția inovatoare la creșterea mărcii și pe etică, spre deosebire de vânătoarea, promovarea și măsurarea păstrării afacerii.
 
Articol: Fisier PDF