MARKETING SUSTENABIL ĪN SECTORUL ROMĀNESC DE RETAIL
Autor (i): Andreea-Daniela GANGONE, Mihaela ASANDEI
JEL: M10, Q 56, M31, C81, L81.
Cuvinte cheie: dezvoltare sustenabilă, marketing sustenabil, retail, analiză de conţinut, grupuri strategice sustenabil.
Abstract:
Dezvoltarea
sustenabilă reprezintă cea mai presantă preocupare a organizaţiilor
contemporane, īntrucāt impune schimbări profunde īn strategiile şi practicile
lor de afaceri. Necesitatea asigurării sustenabilităţii afacerilor a determinat
lărgirea conceptului de marketing, sarcina sa devenind aceea de a satisface
nevoile generaţiilor actuale şi viitoare de consumatori, prin crearea şi
oferirea de produse şi servicii īn mod sustenabil. Pentru a aprecia măsura īn
care reprezentanţii industriei de retail din Romānia implementează practici de
marketing sustenabil am utilizat analiza de conţinut a site-urilor acestora, pe
care am completat-o cu informaţii preluate din Raportul Retailer Scorecard, la
nivelul anului 2016. Contribuţiile majore ale demersului prezentului studiu
constau īn: crearea unui model conceptual de evaluare a rezultatelor
activităţii de marketing sustenabil la nivel de organizaţie, pornind de la
dimensiunile dezvoltării sustenabile; ierarhizarea marilor retaileri din
Romānia īn funcţie de performanţele activităţii lor de marketing sustenabil;
identificarea principalelor orientări strategice de marketing sustenabil care
ghidează activitatea de marketing a marilor retaileri din Romānia, ceea ce a
permis analiza acestora pe grupuri strategice.