MANAGEMENTUL EDUCAŢIONAL ŞI SERVICIILE EDUCAŢIONALE

 
Autor (i): Ionela Liliana VĪJĪITU
 
JEL: I20, I21.
 
Cuvinte cheie: managementul educaţional, serviciile educaţionale, unităţi şcolare.
 
Abstract:
Managementul educaţional poate fi definit ca ştiinţa şi arta de a pregăti resursele umane, de a forma personalităţi, potrivit unor finalităţi acceptate de societate, comunitate, indivizi. Serviciile educaţionale reprezintă un ansamblu de activităţi specializate, realizate prin metode şi tehnici specifice, elaborate şi desfăşurate īn cadrul unor instituţii publice sau organizaţii aparţinānd unei comunităţi, prin care se urmăreşte rezolvarea unor categorii variate de probleme care privesc educaţia şi instrucţia unor categorii diverse de beneficiari din cadrul comunităţii respective. Managementul performanei, acolo unde este introdus corect, poate fi un factor semnificativ ce contribuie la succesul organizaiei. Dacă este utilizat incorect, acesta poate conduce la resentimente şi frustrări, punctul de plecare al eşecului multor organizaţii.  Majoritatea managerilor consideră că precizarea obiectivelor performanţei, identificarea problemelor care au condus la scăderea randamentului reprezintă atribuţiile responsabililor cu resursele umane. Nivelul de calitate al managementului este decisiv pentru atingerea obiectivelor scontate, pentru realizarea performanei, sau mai nou, a excelenţei, īn oricare tip de acţiune colectivă, indiferent de organizaţia dată. Neglijarea implementării unui management performant, de īnaltă calitate, generează o bună parte din eşecurile organizaţiilor.
 
Articol: Fisier PDF