MANAGEMENTUL EDUCAŢIONAL ŞI SERVICIILE EDUCAŢIONALE
Autor (i): Ionela Liliana VĪJĪITU
JEL: I20, I21.
Cuvinte cheie: managementul educaţional, serviciile educaţionale, unităţi şcolare.
Abstract:
Managementul
educaţional poate fi definit ca ştiinţa şi arta de a pregăti resursele umane,
de a forma personalităţi, potrivit unor finalităţi acceptate de societate,
comunitate, indivizi. Serviciile educaţionale reprezintă un ansamblu de
activităţi specializate, realizate prin metode şi tehnici specifice, elaborate
şi desfăşurate īn cadrul unor instituţii publice sau organizaţii aparţinānd
unei comunităţi, prin care se urmăreşte rezolvarea unor categorii variate de
probleme care privesc educaţia şi instrucţia unor categorii diverse de
beneficiari din cadrul comunităţii respective. Managementul performanei, acolo unde este introdus
corect, poate fi un factor semnificativ ce contribuie la succesul organizaiei.
Dacă este utilizat incorect, acesta poate conduce la resentimente şi frustrări,
punctul de plecare al eşecului multor organizaţii. Majoritatea managerilor consideră că
precizarea obiectivelor performanţei, identificarea problemelor care au condus
la scăderea randamentului reprezintă atribuţiile responsabililor cu resursele
umane. Nivelul
de calitate al managementului este decisiv pentru atingerea obiectivelor
scontate, pentru realizarea performanei, sau mai nou, a excelenţei, īn oricare
tip de acţiune colectivă, indiferent de organizaţia dată. Neglijarea
implementării unui management performant, de īnaltă calitate, generează o bună
parte din eşecurile organizaţiilor.