MODELE DE MANAGEMENT ȘI LEADERSHIP ĪN UNITĂȚILE ȘCOLARE

 
Autor (i): Daniela MURARU (PAHOME), Elena PĂTRAȘCU (SUDITU)
 
JEL: M12.
 
Cuvinte cheie: modele de management, modele formale, modele de leadership, leadership transformațional.
 
Abstract:

Cercetătorii din sistemul de īnvățămānt preuniversitar sunt foarte interesați de identificarea unui model de conducere care ar trebui să contribuie la eficientizarea organizațiilor școlare. Articolul prezintă un sinopsis al celor șase modele de management școlar (modelul formal, modelul colegial, modelul politic, modelul subiectiv, modelul ambiguității și modelul cultural) și modelele lor de conducere (manageriale, transformative, tranzacționale, emoționale, circumstanțiale și morale). Modelele de conducere reflectă caracteristicile speciale ale modelelor de management. Īn organizațiile școlare, conducerea se bazează pe funcțiile de putere, īn timp ce conducerea se bazează pe procesul de influență conștientă și pe interacțiunile dintre membri. Dimensiunea conducerii īn școli include viziune, valori și aspecte transformaționale, care se concentrează asupra resurselor umane.

 
Articol: Fisier PDF