STRATEGII FINANCIARE DE GESTIONARE A VALORII ĪNTREPRINDERII

 
Autor (i): Iurie BEȘLIU
 
JEL: G32.
 
Cuvinte cheie: valoarea īntreprinderii, managementul bazat pe valoare, diagnoza financiară, cash-flow, investiții, costul capitalului.
 
Abstract:

Scopul fundamental al activității economice este de a maximiza valoarea īntreprinderii. Īn condițiile extinderii pieței, se caută īn mod constant cele mai raționale și eficiente metode de organizare a activității financiare pentru a maximiza valoarea īntreprinderii. Īn cercetarea științifică s-a stabilit că valoarea unei societăți este determinată, īn mare măsură, de schimbările din mediul financiar intern. Articolul studiază conceptele și modelele existente de management al valorii, īn care factorul financiar are un impact semnificativ. Sunt evidențiate cinci principii ale managementului valorii īntreprinderii: modelul de bază al lui Damodaran; modelul T. Copeland, J. Murrin și T. Koller; Modelul clasic Walsh; Modelele Egherev și Mordașev. Fiecare dintre aceste modele permite modificarea valorii īntreprinderii din diferite unghiuri și definirea instrumentelor adecvate de creare a valorii. Considerăm că aceste modele pot fi aplicate pentru a realiza o diagnosticare expresă a valorii īntreprinderii. Principiul maximizării valorii īntreprinderii poate fi implementat prin monitorizarea regulată a indicatorilor financiari, pentru a detecta īn timp util impactul negativ al abaterilor și pentru a le evita.

 
Articol: Fisier PDF