ANALIZA MEDIULUI COMPETITIV CA FUNDAMENT AL DEZVOLTĂRII SUSTENABILE
Autor (i): Mădălina ALBU
JEL: O12, Q56.
Cuvinte cheie: mediul competitiv, dezvoltarea sustenabilă, strategie, management strategic.
Abstract:
Competitivitatea oricărei activități economice este legată de dezvoltarea și implementarea unor strategii eficiente care să maximizeze profitul părților interesate. Strategiile definesc direcția pe termen lung a companiei și asigură gestionarea resurselor pentru atingerea obiectivelor. De asemenea, cunoașterea direcției și a pașilor de urmat poate duce la o reducere esențială a riscurilor de operaționalizare a strategiilor companiei. Fiecare factor este supus unui proces specific de analiză pentru a identifica caracteristicile și problemele care stau la baza elaborării strategiei economice. Această analiză este un instrument managerial pentru a examina organizația pentru a identifica problemele pe care le īntāmpină și pentru a găsi soluții pentru rezolvarea ei. Pe baza aspectelor teoretice prezentate īn lucrare, a fost realizat un studiu de caz la Electrica Furnizare. Orientarea către client, calitatea serviciilor, dialogul constructiv cu clienții, dorința de a dezvolta și de a inova sunt aspecte pe care Electrica Supply le oferă, nu numai īn furnizarea de energie electrică, ci și īn ceea ce privește furnizarea de gaze naturale. Pe baza analizei efectuate, pot fi formulate propuneri și recomandări pentru a genera dezvoltarea durabilă a organizației.