Băncile care se dispensează de rețelele lor de filiale și-ar putea pune īn pericol viitorul. Sucursalele tradiţionale ale băncilor, cele fizice, construite din cărămidă și mortar, sunt, aproape peste tot īn lume, din ce īn ce mai goale, clientela īn vārsta pare să fie singura care le mai vizitează, pentru că populația de vārsta a II-a se īndreaptă din ce īn ce mai des spre servicii bancare digitale și, prin urmare, merg tot mai rar pānă la agențiile fizice. Prestatorii de servicii financiare īşi extind rolul pe care īl au īn furnizarea de servicii pentru consumatori, pentru gestionarea sau utilizarea banilor, iar cu cāt creşte acest rol, cu atāt relaţia bănci – clientelă va fi mai perturbată. Reglementările bancare lasă din ce īn cei mai mult loc firmelor de IT să intre pe piața serviciilor bancare sau chiar obligă băncile să cedeze teren īn fața noilor intermediari. Băncile și analiștii bancari, īn prezent vorbesc despre oportunitățile oferite de Internet of Things – multitudinea de obiecte interconectate prin Internet – și modul īn care ele pot fi adaptate la platformele informatice ale băncilor, despre tehnologia blockchain pe care se bazează monedele virtuale, precum Bitcoin, despre dezvoltările sistemelor de plăți īn timp real și necesitatea schimbării modelelor de afaceri ale băncilor. Dar, īn acest context, trebuie să ne gāndim și la securitatea informaţiei din spaţiul virtual, la administrarea riscurilor īn contextul revoluției digitale și la amenințările de securitate cibernetică. Deci, cum vor fi băncile viitorului?