BAZA TEORETICĂ PENTRU CERCETAREA CONCEPTULUI E-BUSINESS
Autor (i): Anna RADINA
JEL: O30, M15, F23.
Cuvinte cheie: teoria e-business, comerțul electronic, tehnologiile informației și comunicațiilor, economie digitală.
Abstract:
Afacerile moderne evoluează sub influența puternică a tehnologiilor informaționale, care în cele mai dezvoltate organizații sunt încorporate în aproape fiecare proces de afaceri. Funcțiile de marketing, management financiar, management al resurselor, comunicare cu furnizorii și clienții de-a lungul întregului lanț de valoare adăugată sunt susținute într-o oarecare măsură de internet și de software-ul aferent. Datorită dezvoltării tehnologiilor, recent s-au format noi modele de afaceri și chiar industrii întregi, create de oportunitățile oferite de e-business. Având în vedere numărul semnificativ de factori atât pozitivi, cât și de risc pe care acest fenomen îi aduce economiei mondiale, este extrem de important să înțelegem esența acestuia. În prezent, realizările în studiul e-business-ului și al funcționării acestuia sunt în mare parte practice, iar cercetarea are loc în primul rând în mediul de afaceri. Nu există în acest moment teorii economice care să ia în considerare geneza și activitatea sa, astfel încât analiza bazei teoretice și metodologice a acestui concept are o prioritate deosebită. Scopul acestui articol este de a identifica esența conceptului de e-business, locul acestuia în sistemul economic, precum și de a determina măsura în care procesele sale ar putea fi integrate în baza teoretică economică existentă.