RESPONSABILITATEA SOCIALĂ ĪN COMPANIILE DIN ROMĀNIA - STUDII DE CAZ
Autor (i): Alina V. POPESCU, Ion STOICA
JEL: H10, M14.
Cuvinte cheie: responsabilitate socială, dezvoltare durabilă, management organizațional, conformare.
Abstract:
Cunoscută la nivel european drept Corporate Social Responsibility (CSR),
responsabilitatea socială a companiilor este un concept reglementat prin
diferite documente programatice, la nivel internațional, care se bazează pe
conformarea voluntară a organizațiilor la cerințele unei dezvoltări sociale
durabile. Conceptul presupune adaptarea structurii și a operațiunilor companiilor,
astfel īncāt să atingă obiectivele pe care și le-au propus īn materie de
responsabilitate socială. Preocuparea internațională pentru a asigura generațiilor
viitoare resurse naturale, prin conservarea lor, īn prezent este un deziderat
ambițios, dar pe care organizațiile internaționale nu au dorit să īl
reglementeze prea strict din punct de vedere juridic. Se dorește conștientizarea
de către fiecare individ și societate, īn ansamblu, a importanței unei
dezvoltări durabile și conformarea la obiectivele stabilite așa cum consideră
fiecare. Studiul va prezenta accepțiunea de ansamblu a responsabilității
sociale, reglementarea conceptului și va analiza cazuri privind modul īn care
companii din Romānia se adaptează acestui concept și ce a presupus din punct de
vedere al managementului adaptarea la CSR.