RESPONSABILITATEA SOCIALĂ ĪN COMPANIILE DIN ROMĀNIA - STUDII DE CAZ

 
Autor (i): Alina V. POPESCU, Ion STOICA
 
JEL: H10, M14.
 
Cuvinte cheie: responsabilitate socială, dezvoltare durabilă, management organizațional, conformare.
 
Abstract:
Cunoscută la nivel european drept Corporate Social Responsibility (CSR), responsabilitatea socială a companiilor este un concept reglementat prin diferite documente programatice, la nivel internațional, care se bazează pe conformarea voluntară a organizațiilor la cerințele unei dezvoltări sociale durabile. Conceptul presupune adaptarea structurii și a operațiunilor companiilor, astfel īncāt să atingă obiectivele pe care și le-au propus īn materie de responsabilitate socială. Preocuparea internațională pentru a asigura generațiilor viitoare resurse naturale, prin conservarea lor, īn prezent este un deziderat ambițios, dar pe care organizațiile internaționale nu au dorit să īl reglementeze prea strict din punct de vedere juridic. Se dorește conștientizarea de către fiecare individ și societate, īn ansamblu, a importanței unei dezvoltări durabile și conformarea la obiectivele stabilite așa cum consideră fiecare. Studiul va prezenta accepțiunea de ansamblu a responsabilității sociale, reglementarea conceptului și va analiza cazuri privind modul īn care companii din Romānia se adaptează acestui concept și ce a presupus din punct de vedere al managementului adaptarea la CSR. 
 
Articol: Fisier PDF