DIMENSIUNILE STRATEGIEI: UN CAZ DE STUDIU AL STRATEGIEI RESPONSABILE DE TIP UMBRELĂ A UNILEVER
Autor (i): Andra MODREANU
JEL: M14, L29, I31.
Cuvinte cheie: strategie, proces strategie, conținut strategie, context strategie, Unilever.
Abstract:
Conceptul de strategie a fost recunoscut ca fiind unul dintre cei mai importanți factori care ar putea contribui la succesul unei organizații, deoarece ar putea fi perceput ca o expresie a capacității companiei de a se adapta, schimba și răspunde īn mod corespunzător la mediul de afaceri dinamic general. Pe lāngă īnțelegerea a ceea ce este o strategie, un alt subiect important care ar trebui luat īn considerare pentru a īnțelege corect conceptul, este legat de īntrebarea cum sunt dezvoltate strategiile? Prin urmare, obiectivul acestui studiu este de a explica dimensiunile strategiei, respectiv procesul strategiei, conținutul și contextul utilizānd o abordare calitativă. Īn acest scop, a fost oferită o analiză a strategiei generale a Unilever, dezvăluind principalele motive pentru care organizația a ales să fie percepută ca responsabilă (contextul strategiei) și ce acțiuni au fost īntreprinse de firmă pentru a-și consolida imaginea și reputația (procesul strategiei și conținutul strategiei). Rezultatele relevă un efort constant depus de companie pentru a-și consolida poziția pe piața de bunuri de larg consum la nivel mondial. Īn plus, rezultatele susțin că organizația a folosit conceptul de responsabilitate a afacerilor și moștenirea firmei īntr-o manieră strategică.