IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR INOVAŢIONALE, SURSA AVANTAJULUI COMPETITIV
Autor (i): Mădălina ALBU
JEL: L1, O32, O1.
Cuvinte cheie: strategie, inovare, dezvoltare, avantaj competitiv.
Abstract:
Avantajul competitiv poate fi definit ca fiind realizarea, de către o
organizaţie, a unor produse sau servicii superioare dintr-un punct de vedere
semnificativ pentru consumatori, comparativ cu ofertele de articole similare
ale concurenţilor. Obținerea efectivă a avantajului competitiv se poate
manifesta prin înnoirea produsului, tehnologiei, echipamentelor,
managementului, comercializării, finanţării, personalului, informaţiilor etc.
Strategia inovaţională implementată în afacerea respectivă are la bază tocmai
modalitatea de inovare, prin care se realizează avantajul competitiv.
Includerea strategiilor inovaţionale în strategia de dezvoltare a unei
companii, urmăreşte îmbunătăţirea sustenabilităţii producției prin noi procese
şi tehnologii, încorporând în acelaşi timp şi cerinţele clienţilor. În urma
analizării principalelor tipuri de strategii, care pot fi aplicate de o firmă
în funcţie de situaţia economică a acesteia, alegerea şi implementarea acelor
strategii care corespund cel mai bine condiţiilor interne şi externe în
continuă schimbare trebuie să constituie preocuparea majoră a managementului
superior. Aspectele teoretice bazate pe literatura de specialitate sunt
concretizate în studiul de caz abordat în prezenta lucrare.