INFLUENȚA INTERFERENTĂ A MOTIVĂRII CADRELOR DIDACTICE ĪN ASIGURAREA CALITĂȚII ĪN ĪNVĂȚĂMĀNTUL PREUNIVERSITAR ROMĀNESC
Autor (i): Cristina-Roxana CĂLINOIU (IONESCU), Ioana-Daniela ANA (TOMA)
JEL: I21, O15.
Cuvinte cheie: management, motivare, resurse umane, calitate īn educație.
Abstract:
Analizānd sistemul de īnvățămānt preuniversitar
romānesc, din perspectiva managementului resurselor umane, putem observa
impactul acestuia asupra performanței profesorilor și instituțiilor. Este
imperativ ca īn instituțiile de īnvățămānt preuniversitar să ne reimaginăm
educația și să ne adaptăm la cele mai noi provocări și schimbări, livrānd o
educația de calitate, pentru a preveni o criză de īnvățare cu efecte pe termen
lung. Așadar, este necesară o analiză a impactului politicii de gestionare a
resurselor umane cu privire la motivația și performanța profesorilor, a
perspectivei īmbunătățirii eficienței și a echității educaționale īn școli. Lucrarea
de față abordează elemente de management īn resurse umane si managemenul
calității fiind un document ce analizează situaţia actuală şi de perspectivă a
īnvățămīntul preuniversitar romānesc. Obiectivul acestui articol este de a
valorifica necesitatea de a lua īn considerare relația dintre motivarea
cadrelor didactice și rezultatele procesului instructiv – educativ. Autorii
oferă argumente, opinii, explicații īn ceea ce privește importanța motivării
cadrului didactic ca principală premisă īn creșterea calitătii īn īnvățămāntul
preuniversitar romānesc.