INOVAREA ŞI MANAGEMENTUL EDUCAŢIONAL
Autor (i): Mădălina ALBU
JEL: O32, M10, I2.
Cuvinte cheie: inovare, dezvoltare, management, educaţie.
Abstract:
Identificarea motivaţiei de a stimula creativitatea īn
mediul universitar precum şi a principalelor obiective şi caracteristici ale
acestor activităţi, reprezintă punctul de plecare īn dezvoltarea unei strategii
de implementarea inovării īn managementul educaţional. Toate schimbările
apărute īn mediul extern īn ultimii ani, au generat necesitatea adaptării
metodelor de predare, evaluarea şi control, astfel īncāt să se ofere un mediu
nou, inovator de dezvoltare a programelor de studii. Pentru a putea integra
conceptele de inovare şi dezvoltare īn strategia mediului educaţional este
necesar să se analizeze şi interpreteze stadiul actual al mediului īn care ne
desfăşurăm activitatea, astfel īnāt toate acele aspecte pozitive să poată fi
maximizate īn strategia viitoare. De asemenea, īn urma analizei realizate, factorii
critici trebuie reduşi, chiar eliminaţi pentru a nu genera riscuri īn viitor.
Procesul de adaptare a mediului educaţional universitar la nevoile noilor
generaţii trebuie să fie unul continuu bazat pe utilizarea factorilor
stimulatori ai inovării. Inovarea propriu zisă īncepe cu identificarea
oportunităţilor de inovarea şi cu impactul pe care acestea le pot avea asupra
părţilor interesate. Pornind de la prezentarea stadiului actual al integrării
strategiilor inovatoare īn managementul universitar, prezenta lucrarea īşi
propune să identifice şi să detalieze o serie de propuneri şi recomandări ce
pot constitui alternative īn desfăşurarea activităţilor specifice educaţiei
universitar.