INOVAREA ŞI MANAGEMENTUL EDUCAŢIONAL

 
Autor (i): Mădălina ALBU
 
JEL: O32, M10, I2.
 
Cuvinte cheie: inovare, dezvoltare, management, educaţie.
 
Abstract:
Identificarea motivaţiei de a stimula creativitatea īn mediul universitar precum şi a principalelor obiective şi caracteristici ale acestor activităţi, reprezintă punctul de plecare īn dezvoltarea unei strategii de implementarea inovării īn managementul educaţional. Toate schimbările apărute īn mediul extern īn ultimii ani, au generat necesitatea adaptării metodelor de predare, evaluarea şi control, astfel īncāt să se ofere un mediu nou, inovator de dezvoltare a programelor de studii. Pentru a putea integra conceptele de inovare şi dezvoltare īn strategia mediului educaţional este necesar să se analizeze şi interpreteze stadiul actual al mediului īn care ne desfăşurăm activitatea, astfel īnāt toate acele aspecte pozitive să poată fi maximizate īn strategia viitoare. De asemenea, īn urma analizei realizate, factorii critici trebuie reduşi, chiar eliminaţi pentru a nu genera riscuri īn viitor. Procesul de adaptare a mediului educaţional universitar la nevoile noilor generaţii trebuie să fie unul continuu bazat pe utilizarea factorilor stimulatori ai inovării. Inovarea propriu zisă īncepe cu identificarea oportunităţilor de inovarea şi cu impactul pe care acestea le pot avea asupra părţilor interesate. Pornind de la prezentarea stadiului actual al integrării strategiilor inovatoare īn managementul universitar, prezenta lucrarea īşi propune să identifice şi să detalieze o serie de propuneri şi recomandări ce pot constitui alternative īn desfăşurarea activităţilor specifice educaţiei universitar. 
 
Articol: Fisier PDF