LEADERSHIP DE RESPONSABILITATE SOCIALĂ CORPORATIVĂ
Autor (i): Andra MODREANU, Gabriela ANDRIȘAN, Magdalena PLATIS
JEL: M14, M12, M19.
Cuvinte cheie: leadership, responsabilitate socială corporativă, conducere de responsabilitate socială corporativă, lideri transformatori.
Abstract:
Resursele umane sunt, īn prezent, īn lumina reflectoarelor pentru afaceri. Angajatorii caută persoane care pot modifica și susține obiectivele unei organizații, pe lāngă faptul că au abilitățile și expertiza necesare. Companiile caută aliați, respectiv angajați care īși īnțeleg și susțin misiunea. Mai mult, acești indivizi ar trebui să aibă capacitatea de a instrui și, eventual, de a păstra alți angajați. Ca urmare, formarea de relații semnificative a devenit un mijloc de a obține loialitate. La prima parte, conducerea responsabilității sociale corporative și un lider transformațional par a fi o potrivire excelentă care ar putea ajuta afacerile īn această chestiune. Prin urmare, obiectivul studiului a fost acela de a identifica dacă leadershipul CSR este o chestiune de stil transformațional sau tranzacțional īn mediul de afaceri actual, urmānd o abordare calitativă, respectiv colectarea și analiza datelor secundare precum reviste științifice. Concluziile acestui studiu susțin că firmele ar trebui să depună eforturi pentru lideri tranzacționali. Persoanele din zilele noastre sunt preocupate, īn principal, de obținerea de beneficii personale. Ca urmare, ei pot vedea variabila recompensă ca un motivator pentru a performa īn conformitate cu așteptările. Īn plus, liderul transformațional este greu de găsit. Prin urmare, promovarea leadership-ului CSR prin lideri transformaționali are potențialul de a ajuta compania să-și atingă obiectivele, sporind totodată credibilitatea acesteia īn rāndul diverselor părți interesate.