RESPONSABILITATEA SOCIALĂ CA PARTE A PROCESULUI EDUCAŢIONAL

 
Autor (i): Mădălina ALBU
 
JEL: M14, I23, I2.
 
Cuvinte cheie: responsabilitate socială, īnvăţămānt superior, educaţie, management.
 
Abstract:

Universitatea modernă, puternic ancorată īn aspectele relevante ale medului īn care īşi desfăşoară activitatea, se caracterizează printr-o capacitatea relevantă de a identifica acele aspecte generatoare de impact social. Prin desfăşurarea unor proiecte ce acordă o importanţă majoră laturii sociale, universităţile īşi manifestă rolul de a educa percepţia studenţilor asupra responsabilităţii sociale. Sinergia dintre educaţia formale şi non formală la nivel universitar reprezintă un deziderat al tuturor părţilor interesate. Atragerea şi integrarea studenţilor īn activităţi specifice unor proiecte de voluntariat şi responsabilitate socială, reprezintă o manifestarea a dimensiunii sociale a īnvăţămāntului superior. Studiul de caz prezentat īn lucrarea de faţă subliniează modul īn care studenţii manifestă o atitudine pozitivă fată de activităţile extracurriculare, non formale. Participarea la manifestări ştiinţifice studenţeşti şi realizarea unor planuri de afaceri sustenabile şi responsabile din punct de vedere social, reprezintă un deziderat al studenţilor. Pornind de la identificarea stadiului actual al integrării conceptelor de responsabilitate socială īn managementul universitar, prezenta lucrarea īşi propune să prezinte o serie de propuneri şi recomandări ce pot constitui alternative īn implicarea studenţilor şi a cadrelor didactice īn proiectele de responsabilitatea socială.

 
Articol: Fisier PDF