WHISKY, O AFACERE CU GUST
Autor (i): Sorin-George TOMA
JEL: F1, F19, M16.
Cuvinte cheie: whisky, scotch whisky, afaceri, destinație de export, țară, Statele Unite ale Americii.
Abstract:
Căderea fostelor regimuri comuniste din Europa Centrală și de Est a dus la liberalizarea și globalizarea pe scară largă a piețelor. Lumea afacerilor de astăzi este īncă puternic influențată de extinderea procesului de globalizare la nivel mondial. Īn consecință, lumea afacerilor a devenit din ce īn ce mai integrată, iar relațiile dintre organizațiile de afaceri s-au dezvoltat exponențial īn toate domeniile de activitate. Globalizarea a pus la dispoziție numeroase produse și/sau servicii diferite pentru oameni din diferite țări din īntreaga lume. Īn acest sens, whisky-ul s-a dovedit a fi un produs valoros care satisface o nevoie umană de bază și, prin urmare, s-a extins la scară globală. Obiectivele lucrării sunt de a defini conceptele de whisky și business și de a prezenta pe scurt evoluția primelor zece destinații de export din lume pentru scotch whisky īn perioada 2020-2022. Īn acest sens, autorul a folosit o metodă de cercetare calitativă. Rezultatele arată că Statele Unite ale Americii au fost cea mai mare piață pentru scotch whisky īn perioada 2020-2022. Țările din regiunea Asia-Pacific au dominat topul celor mai mari destinații de export din lume pentru scotch whisky ca valoare.