Lucrarea de față abordează necesitatea dezvoltării antreprenoriatului social ca și instrument de progres economic, dar și ca modalitate de a veni în sprijinul nevoilor comunității. Astfel, antreprenoriatul social ajunge să folosească mecanisme economice, iar activitățile generatoare de profit au ca obiectiv susținerea unor cauze sociale. O structură de economie socială urmăreşte concomitent mai multe direcții, una socială şi una economică, spre deosebire de o societate comercială pură, care are un singur scop. Scopurile unei structuri de economie socială nu sunt mereu în consonanţă, existând conflicte de scop şi o anumită dinamică managerială. Pârghiile necesare concretizării acestui obiectiv sunt reprezentate în primul rând de mecanismele economice, ajutate de o mai bună legislație de specialitate, scopul final fiind acela de a facilita inserția pe piața muncii a categoriilor defavorizate prin crearea de suport financiar necesar în vederea consilierii persoanelor care urmează să acceseze planuri de afaceri. Doar astfel putem asigura implementarea cu succes a afacerilor noi create și continuitatea pe termen lung.