DIGITALIZAREA PROCESELOR DE INVATARE - PROVOCARI SI OPORTUNITATI
Autor (i): Constanta POPESCU, Georgiana-Tatiana BONDAC
JEL: M15, O15.
Cuvinte cheie: digitalizare; mediul școlar; act instructiv-educativ; elevi; cadre didactice.
Abstract:
Īn era digitalizării proceselor de īnvățare,
apar provocări și oportunități semnificative. Schimbările radicale aduse de
digitalizare īn metodele de predare pot fi percepute atāt ca factori de stres,
cāt și ca oportunități de transformare. Provocările pot include adaptarea la
noile tehnologii, gestionarea volumului mare de informații sau asigurarea
accesului echitabil la resurse pentru toți elevii. Pe de altă parte,
digitalizarea oferă oportunități īn ceea ce privește personalizarea īnvățării,
colaborarea online și accesul la resurse educaționale diversificate. Este
esențial să se exploreze aceste provocări și oportunități pentru a utiliza eficient
noile tehnologii īn era digitală a educației. Aşadar, scopul articolului este
de a găsi răspuns la īntrebarea ,,Care sunt provocările și oportunitățile cu
care se confruntă cadrele didactice și elevii īn digitalizarea actului
instructive-educativ”?