APLICAȚII ALE TEORIEI NUDGE ĪN SPRIJINUL COPIILOR AFLATI ĪN DIFICULTATE

 
Autor (i): Mihail CIOBANU
 
JEL: D01, D10, I12, J13.
 
Cuvinte cheie: copii īn dificultate, sprijin, teoria nudge, social, economic, aplicație.
 
Abstract:
Copiii sunt un grup vulnerabil de populație datorită nevoii lor de sprijin īn satisfacerea nevoilor lor fundamentale. Bunăstarea lor depinde, pe de o parte, de influența mediului īn care trăiesc și, pe de altă parte, de propriile lor alegeri, de comportamentul pe care īl manifestă. Īn școala comportamentală a gāndirii economice se consideră că comportamentele copiilor, īn special ale celor aflati īn situații dificile, pot fi influențate pentru a produce rezultate dezirabile īn creșterea bunăstării lor. Copiii īn dificultate reprezintă un grup vulnerabil care ar beneficia de abordările suportului socio-economic oferit de economia comportamentală. Studiul comportamentului copilului īn economia comportamentală s-a dezvoltat la intersecția economiei cu psihologia dezvoltării. Teoria nudge este una dintre principalele direcții ale economiei comportamentale care ar putea oferi perspective pentru a sprijini copiii aflați īn dificultate. Scopul lucrării este de a identifica bunele practici bazate pe principiile teoriei nudge care sunt adaptate și aplicate pentru a aborda provocările socio-economice ale copiilor īn dificultate. Lucrarea a fost realizată īn cadrul Subprogramului 030101 „Consolidarea rezilienței, competitivității și sustenabilității economiei Republicii Moldova īn contextul procesului de aderare la Uniunea Europeană”, finanțare instituțională.
 
Articol: Fisier PDF