O PRIVIRE ASUPRA EVOLUȚIEI STRATEGIEI ÎN AFACERI
Autor (i): Sorin-George TOMA
JEL: L19, M00.
Cuvinte cheie: strategie, afaceri, organizarea afacerii, management strategic, Statele Unite ale Americii.
Abstract:
Transformarea treptată postbelică a afacerilor de la organizații conduse de ofertă la organizații conduse de cerere le-a determinat să identifice/proiecteze și să implementeze noi metode capabile să se potrivească cu resursele și obiectivele lor pentru a fructifica oportunitățile de afaceri de pe piețe. Importanța planurilor strategice, în special, și a strategiei, în general, în activitatea de afaceri a început să fie din ce în ce mai recunoscută la începutul anilor 1950. De la apariția rădăcinilor sale, în anii 1960, domeniul managementului strategic a cunoscut o dezvoltare rapidă și impresionantă în lumea afacerilor. După căderea regimurilor comuniste europene, epoca globalizării a ridicat numeroase provocări pentru afacerile din întreaga lume, cum ar fi schimbări neîncetate și perturbări tehnologice. Acesta este motivul pentru care strategia a devenit o necesitate pentru orice organizație de afaceri, indiferent de dimensiunea sau industria sa. Scopul lucrării este de a prezenta pe scurt evoluția strategiei în domeniul afacerilor, pornind de la știința militară. În acest scop, autorul a folosit o metodă de cercetare calitativă. Rezultatele lucrării arată că există diverse abordări legate de conceptul de strategie. Pe baza unei analize cuprinzătoare a literaturii de specialitate, lucrarea ilustrează unele dintre cele mai importante caracteristici ale acestui concept. De asemenea, studiul demonstrează că strategia reprezintă un element-cheie pentru organizațiile de afaceri de astăzi.